بی ام و M3 2018 سری CS , جذاب آلمانی

بی ام و M3 2018 سری CS , جذاب آلمانی

بی ام و M3 2018 سری CS

بی ام و M3 , هنوز هم بهترین !

بی ام و M3 سری CS یک گام فراتر از سری معمولی M3 و حتی مدل مسابقاتی است. افزایش توان خروجی نسبت به مدل مسابقاتی چندان زیاد نیست ؛ M3 CS از 444 اسب بخار به 453 اسب بخاررسیده است و این در حالی است که مدل پایه M3 میتواند 425 اسب بخار قدرت تولید نماید. اما تفاوت گشتاور در این مدل ها بیشتر است ؛ بطوریکه موتور S55 سه لیتری 6 سیلندر همراه توربو دوقلو میتواند 600 نیوتن متر گشتاور تولید کند ! این رقم در مدل مسابقاتی و مدل پایه M3 حدودا 50 واحد کمتر میباشد. نتیجه این قدرت بیشتر این است که M3 CS از 0 تا 96 کیومتر بر ساعت را تنها در 3.7 ثانیه طی میکند و نهایت سرعت آن نیز به 278 کیلومتر بر ساعت میرسد.

لذت رانندگی ؟
سرعت خودرو بصورت خارق العاده ای در یک چشم به هم زدن سه رقمی میشود. در هر لحظه میتوان قدرت بسیار زیاد موتور را در زیر کاپوت آن حس کرد. سیستم توربو بدون کوچکترین تاخیری کار میکند و دور موتور به سرعت به 7600 دور میرسد. صدای اگزوز از مدل معمولی M3 بیشتر و زیباتر است که البته با حالت های مختلف رانندگی فلپ های الکتریکی سیستم اگزوز نیز قابل کنترل است. حالت اسپرت+ قطعا محبوبترین حالت رانندگی برای عاشقان سرعت است , زیرا که در این حالت تعویض دنده های سیستم انتقال قدرت 7 سرعته با کلاچ دوبل این خودرو به سریعترین شکل صورت میگیرد.
متاسفانه , سیستم تعویض دستی دنده در بی ام و M3 2018 وجود ندارد. البته شاید بخاطر اطمینان حاصل کردن از نحوه کار گیربکس با کلاچ دوبل است.تعویض دنده بسیار سریع و نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته تر است , همچنین پدل های شیفترونیک کنار فرمان نیز حس خوبی به شما منتقل میکند.ولی ار نخواستید از این پدل ها استفاده کنید , میتوانید از شیفتر کنسول استفاده کنید , دقیقا مثل یک خودروی مسابقه ای هیجان را به شما منتقل میکند.

هماهنگی , تخصص بی ام و !
هماهنگی بین شاسی و موتور خودرو بسیار عالی است. در مقایسه با مدل پایه M3 , تمام مشخصات بهبود یافته و حتی بسیار رقابتی تر شده است. تیم فرانک فن میل , سیستم حفط تعادل , سیستم کمک کننده الکتریکی فرمان , دیفرانسیل عقب و تمام حالت های رانندگی را باز تعمیر و بهتر از پیش کرده اند.
تفاوت میان حالت های رانندگی چشم گیر است ؛ تنطیمات کمک فنر ها در حالت راحتی ( Comfort ) یک سواری نرم و شناور را برای سرنشینان فراهم میکند ؛ حالت اسپرت که همیشه محبوب است و اسپرت+ که در آن ماشین بسیار خشک است و تنها روی سطوح بسیار صاف و هموار کاربرد دارد. تنظیمات مشابهی برای فرمان پذیری هم وجود دارد ؛ مشخص است که ایجاد خشکی مصنوعی در فرمان باعث انتقال حس ورزشی نمیشود و قطعا حالت راحتی و حالت اسپرت برای رانندگی مناسب تر از اسپرت+ است.
کابین بی ام و M3 2018 CS چیزی فراتر از مدل استاندارد دارد و آن طراحی خیره کننده با میکروفیبر ها میباشد.ترکیب چرم مشکی و طوسی در صندلی ها , نوارهای روی داشبورد و غربیلک فرمان بسیار چشم نواز است. طراحی بیرونی مثل همیشه زیباست و به لطف رینگ های خودروهای مسابقه ای DTM زیباتر نیز شده است.

قیمت بی ام و M3 2018 CS چیزی حدود 99.000 دلار خواهد بود.

دیدگاه‌ها بسته شده اند.