برای تنظیم دقیق زاویه چرخ ها با دستگاه کامپیوتری و دقت میلیمتری برای هرچهار چرخ و میزان فرمان لیزری
یکی از مهمترین آیتم ها در انتهای تعمیرات سیستم تعلیق تنظیم زاویه چرخ هاست که توی ماشین های وارداتی نیاز به دقت میلیمتری داره و تنها راهکارش استفاده از دستگاه کامپیوتری نسل جدید بدلیل استفاده از دقت میلیمتریش هست
تنطیم دهنه چرخ های عقب هم به اندازه جلو مهمه چون علاوه بر حالت کمبر و کستر تو این و تو اوت هم داره دلیلش هم وجود کنترل آرم ها و مندل های تنظیم داره که بیشتر ماشین های وارداتی دارن و بعد از تنظیم بصورت دستی نیاز به بررسی و تنظیم نهایی داره که هیچ دستگاهی مثل دستگاه نسل جدید ما با آخرین تکنولوژی روز نمیتونه این کارو انجام بده
برای دیدن نمونه کارها روی ماشین های مختلف و نحوه اجرای تنظیم دهانه چرخ ها فیل -تر شک/ن خود را روشن کرده و روی نوشته بالا بزنید و هایلایت های پیج مرتبط رو ببینید
دلیل اصلی لاستیک سایی کج بودن چرخ بدلیل خرابی قطعات جلوبندی هست که باعث از تنظیم خارج شدن لاستیک و خورده شدن یک طرف لاستیکه
حتما خیلی براتون پیش اومده که میزان فرمان زدید و بعد همچنان باز هم فرمون ماشینتون میکشه یا بالا پایین یا ماشین به چپ و راست کشیده میشه و بعضی از جلوبندی ساز ها یا مکانیک ها میگن ایراد از لاستیک یا رینگه ماشینه یا طبق سیبک یا فلان قطعه مشکل داره و بیشتر سردر گمتون میکنه . باید بهتون بگم که فقط و فقط یه دلیل داره اونم عدم تسلط جلوبندی ساز و مکانیکتون و نداشتن تجهیزات نسل جدید برای تعمیرات اصولیه
فرق تنظیم بودن یا نبودن چرخ اینه که مثلا اگر چرخ توی حالت کج باشه و تحت فشار باشه این فشار بصورت مضاعف میره روی بلبرینگ و با تنظیم شدن چرخ ( صاف شدن ) بلبرینگ چرخ از فشار خارج میشه و خراب نمیشه ( عمرش طولانی میشه )
همین بلبرینگ توی ماشینی مثل ولوو بالای 20 میلیون و توی ماشین های کره ای مثل هیوندای و کیا از 2 میلیون شروع و تا بالای 10 میلیون هم میتونه بره
قرار گرفتن چرخ ها توی حالت استاندارد و تنظیم صحیح زاویه میتونه عمر قطعات رو تا چند برابر بیشتر کنه همونطور که اگر تنظیم نباشه بسرعت تمام اجرای مرتبط رو خراب میکنه و براتون هزینه های سنگین خواهد داشت و باعث خرابی لاستیک ها و ایجاد لاستیک سایی میشه که توی بازه زمانی کوتاهی شمارو ملزم به تعویض لاستیک ها میکنه که باز اون هم مستلزم رفع ایراد سیستم تعلیق در جلوبندی و عقب بندیه !