لکسوس LS500 2018 معرفی شد ؛ شاهکار جدید لکسوس

لکسوس LS500 2018 معرفی شد ؛ شاهکار جدید لکسوس

لکسوس LS500 2018 معرفی شد

با معرفی مدل جدید سدان LS500 در نمایشگاه 2017 دیترویت , لکسوس اعلام کرد طراحی لوکس این خودرو استاندارد های معمول لوکس های اروپایی را شکسته و معنای جدیدی به خودرهای لوکس ژاپنی بخشیده است. در حقیقیت همینطور است ! لکسوس LS500 2018 با طراحی خیره کننده و قابل تحسین , استفاده از چوب اعلا و فلز در کابین , نور های الهام گرفته شده از فانوس های کاغذی اندونزی , استفاده از عناصر سنتی ژاپنی در طراحی و حتی پکیج فایل سفارش با شیشه کریکو بعنوان یک خودرو لوکس تمام عیار شناخته میشود.

همانطور که از ژاپنی ها انتظار میرود , لکسوس LF در عملکرد موتور هم حرف های زیادی برای گفتن دارد ! پکیج F SPORT در دو مدل با موتور 6 سیلندر 416 اسب بخاری و یا یک موتور هیبریدی 354 اسب بخاری قابل سفارش است. با توجه به تمرکز لکسوس روی ماشین های هیبریدی جای تعجب زیادی ندارد که لکسوس 6 مدل از 10 مدل خودرا بصورت موتور هیبریدی-بنزینی عرضه میکند.

جدای از قدرت موتور , لکسوس LS500 در پکیج F SPORT با رینگ های متفاوت 20 اینچی ( که البته این رینگ ها برای مدل های دیگر هم بصورت آپشنال عرضه میشود ) و تایرهایی که 30 میلیمتر نسبت به مدل های دیگر عریض تر هستند عرضه می شود. ترمز های بزرگتر با 6 پیستون و کالیبر های مونوبلاک در داخل چرخ ها قرار گرفته است. شاسی وفق پذیرلکسوس که شامل دمپر های انطباق پذیر و فنر های بادی هم میشود برای لکسوس LS500 در نظر گرفته شده است که دامنه تنظیم بیشتری به این خودرو میدهد.صفحه کیلومتر لکسوس LF که از سوپراسپرت سکسوس LFA به آن ارث رسیده است , با توجه به حالت رانندگی تغییر میکند و شکل های مختلف و اطلاعات مختلفی را به نمایش میگذارد.

چیزی که سری F SPORT اضافه تر از مدل های دیگر ندارد , اسب بخار است ! حتی یک اسب بخار ! درست است که موتور 3.4 لیتری همراه با توربو دو قلوی LF نیاز چندانی به اضافه کردن قدرت ندارد , اما بهرحال در رقابت با موتور های 8 سیلندر آلمانی عقب میماند. موتور بسیار نرم است و در دور موتورهای مختلف بسیار قدرتمند عمل میکند ولی زمانی که برای 0 تا 96 کیلومتر 5 ثانیه زمان صرف شود میفهمیم که نیم ثانیه ای از رقبای لوکس خود عقب تر است. سیستم اگزوز خودرو به حدی صدای گوش نواز و زیبایی را تولید میکند که اگر مافلر اگزوز باز باشد هیچگاه نمیخواهید پایتان را از روی گاز بردارید ! البته وقتی هم که این مافلر بسته باشد کمترین صدایی تولید نمیشود و صدای آن مشابه تویوتا کمری یا پونتیاک سانبرد است.

در پشت این 6 سیلندر , جعبه دنده جدید و 10 سرعته اتوماتیک است که با ضریب های جدید عرضه شده است. طبق گفته ی لکسوس وزن این جعبه دنده دقیقا مثل مدل 8 سرعته است که در نسل قبلی از آن استفاده شده بود. تعویض دنده در این گیربکس نرم و روان است ولی کمی کندی در آن احساس میشود و نسبت به پدل های شیفترونیک که بعضی رانندگان از آن استفاده میکنند کمی دیرتر از حد انتظار واکنش نشان میدهد.

لکسوس F SPORT LS500 در دو مدل 4 چرخ متحرک – AWD – و دیفرانسیل عقب ارائه میشود.
قیمت مدل پایه لکسوس LS500 75,995 دلار است و مدل مورد بحث در این مقاله حدود 88,155 دلار ارزش داشت.

امیدواریم از بررسی لکسوس LS500 2018 همراه با منطقه تعمیرات لذت برده باشید.

دیدگاه‌ها بسته شده اند.