بررسی فورد موستانگ 2018 سری GT PERFORMANCE 2 – قسمت2
فورد موستانگ 2018 – قسمت دوم
در بخش اول از بررسی فورد موستانگ 2018 درباره مشخصات فنی این اتومبیل صحبت کردیم , با ادامه این بررسی همراه ما باشید.
پیش از هرچیز , یک نکته را مشخص کنیم ! فورد موستانگ Performance Package Level 2 در اصل برای ثبت رکورد های بهتر از موستانگ GT طراحی شده است !
به گفته ی مهندس دینامیک خودرو , مایک دلزیو (Mike Delzio) , در تستی که تیم از اتومبیل ها در پیست مسابقات میشیگان به عمل آورد , موستانگ GT مدل Performance Package نسبت به مدل پایه GT سه ثانیه در هر دور سریعتر بوده است و این در صورتی است که مدل Performance Package 2 نسبت به این مدل 3.5 ثانیه سریعتر بوده است.
چند دور محدود و کوتاه هم کافی است تا شما به قدرت خارق العاده این موستانگ 2018 پی ببرید. نه تنها قدرت , بلکه چسبندگی و ترمز های عالی آن نیز بسیار ملموس است. قطعا فورد موستانگ 2018 Performance Package2 یک ماشین بسیار قوی برای پیست است ولی ابدا به آن معنا نیست که از رانندگی در شهر نمیتوان لذت برد !
این موستانگ زیبا در دور های پایین غرش آرامی دارد و صدای موتور کمی کابین را پر میکند. در مسیر های طولانی و با فشردن پا روی پدال گاز این موتور 8 سیلندر , قطعا از تجدید نظر کمپانی در ردلاین قدردانی خواهید کرد. البته اصلا نگران نباشید , از صدا , شتاب و قدرت فورد لذت ببرید و هر لحظه که لازم بود آن را به راحتی در کنترل خود در بیاورید ؛ سیستم ترمز Brembo حس قدرت را به پاهای شما منتقل میکند و به راحتی ماشین را حتی در دور های بالا متوقف میکند. فرمانپذیری عالی و بدون دردسر آن به لطف تایر های فوق گسترده اسپورت کاپ 2S ممکن شده است.حالت های مختلف رانندگی که شامل اسپورت+ و حالت پیست نیز میشود به شما آزادی عمل و البته قدرت بیشتر میدهد.
موتور5 لیتری V8 شما را شیفته خودش خواهد کرد و در هر لحظه قدرت آن را حس میکنید.صدای اگزوز فورد موستانگ 2018 Performance Package2 هیچ شباهتی که ضجه های عجیب و غریب شلبی GT350 با آن میل لنگ مسطح ندارد و بیشتر شبیه یک صدای سنتی دلنشین است.
سیستم گیربکس 6 سرعته دستی نیز بصورت بی نظیری با ماشین هماهنگ شده است ؛ کمی تعویض دنده بیشتر طول میکشد ولی حس مکانیکال و خالص تری را منتقل میکند.
داخل کابین موستانگ 2018 نسبت به چیزی که توقع میرود کم زرق و برق تر است و میتوان گفت خوب است , فقط خوب است و نه عالی. تریم آلومینیومی که بسیار ضعیف و ارزان به نظر میرسد , قسمت های قابل لمس که بیشتر شبیه پلاستیک خشک هستند و خب یک سری از علائم هشدار دهنده و اعلانات معمول به چشم میخورد. تمام این عناصر در کنار غربیلک فرمان بسیار راحت , صفحه نمایش لمسی آسان برای استفاده و صفحه آمپر دیجیتالی با طرح های مختلف برای انتخاب , مجموعه ای نسبتا مناسب و قابل قبول را تشکیل میدهند.
قیمت پایه: 35.095 دلار
قیمت نسخه مورد بحث: 45.785 دلار
سیستم انتقال قدرت: 5 لیتر V8 ؛ RWD ؛ 6 سرعته دستی (نسخه اتوماتیک بزودی روانه بازار خواهد شد)
توان خروجی: 460hp در 7000rpm ؛ گشتاور 570n-m در 4600rpm