میزان فرمان لیزری

میزان فرمان لیزری

میزان فرمان کامپیوتری با دستگاه لیزری

میزان فرمان لیزری

برای تنظیم دقیق زاویه چرخ ها با دستگاه کامپیوتری و دقت میلیمتری برای هرچهار چرخ و میزان فرمان لیزری

میزان فرمان با دستگاه لیزری

تنظیم دهانه چرخ ها

یکی از مهمترین آیتم ها در انتهای تعمیرات سیستم تعلیق تنظیم زاویه چرخ هاست که توی ماشین های وارداتی نیاز به دقت میلیمتری داره و تنها راهکارش استفاده از دستگاه کامپیوتری نسل جدید بدلیل استفاده از دقت میلیمتریش هست

تنظیم زاویه چرخ ها و اجرای دقیق میزان فرمان با دستگاه کامپیوتری

هر چهارچرخ

تنطیم دهنه چرخ های عقب هم به اندازه جلو مهمه چون علاوه بر حالت کمبر و کستر تو این و تو اوت هم داره دلیلش هم وجود کنترل آرم ها و مندل های تنظیم داره که بیشتر ماشین های وارداتی دارن و بعد از تنظیم بصورت دستی نیاز به بررسی و تنظیم نهایی داره که هیچ دستگاهی مثل دستگاه نسل جدید ما با آخرین تکنولوژی روز نمیتونه این کارو انجام بده

میزان فرمان و تنظیم دهانه چهار چرخ بادستگاه کامپیوتری

اینستاگرام مجموعه / با فیل شکن روشن وارد شوید

برای دیدن نمونه کارها روی ماشین های مختلف و نحوه اجرای تنظیم دهانه چرخ ها فیل -تر شک/ن خود را روشن کرده و روی نوشته بالا بزنید و هایلایت های پیج مرتبط رو ببینید

میزان فرمان با دستگاه کامپیوتری و دقت میلیمتری برای قرار گرفتن چرخ ها در بهترین حالت

علت های لاستیک سایی

دلیل اصلی لاستیک سایی کج بودن چرخ بدلیل خرابی قطعات جلوبندی هست که باعث از تنظیم خارج شدن لاستیک و خورده شدن یک طرف لاستیکه

حتما خیلی براتون پیش اومده که میزان فرمان زدید و بعد همچنان باز هم فرمون ماشینتون میکشه یا بالا پایین یا ماشین به چپ و راست کشیده میشه و بعضی از جلوبندی ساز ها یا مکانیک ها میگن ایراد از لاستیک یا رینگه ماشینه یا طبق سیبک یا فلان قطعه مشکل داره و بیشتر سردر گمتون میکنه . باید بهتون بگم که فقط و فقط یه دلیل داره اونم عدم تسلط جلوبندی ساز و مکانیکتون و نداشتن تجهیزات نسل جدید برای تعمیرات اصولیه

علت کشش فرمون به چپ و راست

مثال :

فرق تنظیم بودن یا نبودن چرخ اینه که مثلا اگر چرخ توی حالت کج باشه و تحت فشار باشه  این فشار بصورت مضاعف میره روی بلبرینگ و با تنظیم شدن چرخ ( صاف شدن ) بلبرینگ چرخ از فشار خارج میشه و خراب نمیشه ( عمرش طولانی میشه )

همین بلبرینگ توی ماشینی مثل ولوو بالای 20 میلیون و توی ماشین های کره ای مثل هیوندای و کیا از 2 میلیون شروع و تا بالای 10 میلیون هم میتونه بره

دلیل صدای جلو بندی و طولانی شدن عمر قطعات

قرار گرفتن چرخ ها توی حالت استاندارد و تنظیم صحیح زاویه میتونه عمر قطعات رو تا چند برابر بیشتر کنه همونطور که اگر تنظیم نباشه بسرعت تمام اجرای مرتبط رو خراب میکنه و براتون هزینه های سنگین خواهد داشت و باعث خرابی لاستیک ها و ایجاد لاستیک سایی میشه که توی بازه زمانی کوتاهی شمارو ملزم به تعویض لاستیک ها میکنه که باز اون هم مستلزم رفع ایراد سیستم تعلیق در جلوبندی و عقب بندیه !

 

دیدگاه‌ها بسته شده اند.